منتظران ظهور

اللهم عجل لولیک الفرج

منتظران ظهور

اللهم عجل لولیک الفرج

جواد کلثومیان.21ساله.دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی مشهد(مرکز تربیت معلم).
محل سکونت .شهرستان تایباد.منطقه ی برق مزار.

۱۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

حادثه مکه یا حیله ی دشمنان اسلام

چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۴۶ ب.ظ

 - حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرمه در ساعت 5:10 عصر 11 سپتامبر اتفاق افتاد و منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 300 نفر شد. بلافاصله رسانه های سعودی در صدد توجیه علل و عوامل آن برامده و عامل جوی را مسبب وقوع این حادثه نامیدند. به طوری که شبکه العربیه مدعی شد ، سرعت باد در لحظه وقوع حادثه 65 کیلومتر بر ساعت بوده است.

بررسی حادثه مسجدالحرام: توفانی در کار نبود، چه کسی جرثقیل را واژگون کرد؟!

به نوشته ایران الیوم، شبکه خبری cnn عربی پا را فراتر از این گذاشت و با رکورد شکنی خبری، سرعت باد را در لحظه حادثه 95 کیلومتر بر ساعت گزارش داد و اعلام کرد که این سرعت باد 37 سال گذشته خاورمیانه بی سابقه است.

در همین راستا دکتر منصور المزروعی مدیر مرکز علمی تحقیقات تغییر آب و هوای دانشگاه ملک عبدالعزیز با اشاره به این نکته که سرعت باد بین 40 تا 55 کیلومتر بوده است ، تغییر ناگهانی وضعیت جوی را عامل سقوط جرثقیل و قطع درختان دانست.

اما واقعیت چیست و آیا واقعاً توفان باعث این حادثه شده است؟ بررسی ها نشان می دهد که اساساً در زمان حادثه، هیچ توفانی در کار نبوده است به طوری که زائران بدون مشکل خاصی در تردد بوده اند و در صحن مسجدالحرام عبادت می کردند.

بررسی گزارش های ثبت شده آب و هوایی مکه مکرمه در ساعت وقوع حادثه نشان می دهد که سرعت باد در این شهر در 11 سپتامبر هیچگاه به بیش از 22 کیلومتر بر ساعت نرسیده است.

نکته جالبتر اینکه جهت وزش باد درمکه به سمت شمال غرب بوده که در مسیر غیر از سقوط جرثقیل(جنوب غرب) بوده است.

همچنین جرثقیل هم از پایه های خود جدا بوده که جای بسی شگفت است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۶
جواد کلثومیان

متن تبریک سالگرد ازدواج امام علی و حضرت فاطمه 94

عاقد: خدا
شاهد: رسول خدا (ص)
دفتر: لوح محفوظ
مکان: عرش
عروس: کوثر
داماد: حیدر
سالروز ازدواج آسمانیشان مبارک
.
.
.
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۷
جواد کلثومیان

 قال الامام محمد تقی الجواد علیه السلام:

1.      توسد الصبر و اعتنق الفقر و ارفض الشهوات و خالف الهوی، و اعلم أنک لن تخلو من عین الله فانظر کیف تکون

صبر را بالش کن! و فقر را در آغوش گیر! و شهوات را به دور انداز! و با هوای نفس مخالفت کن! و بدان که در برابر دیده خدایی، پس بنگر که چگونه‏ای؟

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۰۱
جواد کلثومیان

ثواب بزرگ

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۴:۴۱ ب.ظ
ثواب,اذان,اذان صبح,احادیث و روایات

ثواب,اذان,اذان صبح,امام صادق علیه السّلام,رسول خدا,خدا,گناهان,خبرنو,خبر نو,khabareno,khabare no,khabar no,احادیث و روایات

در کتاب ثواب الاعمال وعقاب الاعمال آمده است:
امام رضا علیه السّلام فرمودند:کسى که هنگام شنیدن اذان صبح و اذان مغرب بگوید: «اللّهمّ إنّى أسئلک بإقبال نهارک و إدبار لیلک و حضور صلواتک و أصوات دعائک أن تتوب علىّ إنّک أنت التّواب الرّحیم.» و در آن روز یا آن شب بمیرد، توبه‏ کننده از دنیا رفته است.
امام صادق علیه السّلام نقل مى‏ نماید که رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: خداى عز و جل مى‏ فرمایند: کسى که از من بخواهد و بداند که همانا من ضرررسان و سود بخشم، دعایش را مستجاب مى‏ نمایم.
امام صادق علیه السّلام فرمودند: کسى که هنگام خواب سه بار بگوید: «الحمد للَّه الّذى علا فقهر. و الحمد للَّه الّذى بطن فخبر. و الحمد للَّه الّذى ملک فقدر. و الحمد للَّه الّذى یحیى الموتى و یمیت الأحیاء. و هو على کلّ شی‏ء قدیر» مانند روزى که از مادر متولد شده است از گناهان بیرون مى ‏آید.
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۴۱
جواد کلثومیان

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ بنا بر اعلام گارد ساحلی و رسانه‌های ترکیه دست‌کم ۱۲ مهاجر سوری عازم یونان در اثر غرق شدن قایق‌هایشان در آبهای ترکیه جان باخته‌اند.

گارد ساحلی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو قایق که به طور مجزا از شبه جزیره بدروم عازم جزیره کوسِ یونان در دریای اژه بودند، بامداد روز چهارشنبه غرق شدند.

اجساد ۱۲ مهاجر از جمله پنج کودک و یک زن از آب گرفته شد و ۱۵ نفر نیز نجات پیدا کردند.

در این بیانیه آمده است گارد ساحلی با پشتیبانی بالگرد‌ها در حال جستجو برای یافتن سه مفقود دیگر این حادثه است.

رسانه‌های ترکیه با انتشار تصویر کودکی که در این حادثه جان باخته است، اعلام کردند اکثر این افراد ساکنان شهر کوبانی بودند که برای فرار از خشونت تروریست‌های داعش، سال گذشته وارد ترکیه شده بودند.

انتشار تصاویر کودک سه ساله سوری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

فعالان اجتماعی تصاویر دلخراش این کودک را که بر روی سواحل بودروم ترکیه افتاده است عنوانی برای رنج‌های پناه‌جویان سوری نامیدند.

روزنامه ایندپبندنت زیر این عکس نوشت: اگر عکس این کودک غرق شده موضع اروپا را در برابر مهاجران تغییر ندهد، چه چیزی تغییر خواهد داد؟

عکس‌های این کودک با هشتگ غرق شدن کودک بصورت گسترده‌ در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، کودکی با بلوز قرمز و دوپای کوچک که موج‌ دریا آن را نوازش می‌دهد.

این عکس، تمام آوارگی سوریه را خلاصه می‌کند؛ سفرهای مرگ و قایق‌های رنج را. عکس، خشم هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزد، خشم از جهانی که به نظاره نشسته است، از سازمان‌های ناتوان تا مجامع بین المللی که تکفیری‌های داعش و جبهة النصرة بیایند و جنایاتشان را علیه مردم مظلوم سوریه انجام دهند.

دولت ترکیه اعلام کرده گارد ساحلی این کشور در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۲ هزار مهاجر را در دریای اژه نجات داده که بیش از دو هزار و ۱۶۰ مورد آن مربوط به هفته گذشته است.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناه--ندگان اعلام کرد در سال جاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه جان باخته‌اند.

در همین حال، برآورد سازمان‌های امدادرسانی حاکی از آن است که در ماه گذشته میلادی روزانه حدود دو هزار نفر با استفاده از شناورهای پلاستیکی کوچک درصدد رساندن خود به جزایر شرقی یونان برآمده‌اند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۱۵
جواد کلثومیان

شهید کاوه

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۳ ب.ظ


« من المومنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم مَن قضی نحبه و منهم مَن ینتظر و ما بدلو تبدیلا »


ای کاوه ی عزیز ، یادت همیشه با ماست. دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را از این منجلاب بیرون کش!

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۱۳
جواد کلثومیان

آیا شبکه های مجازی در خدمت ظهور است؟

چهارشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۴۱ ب.ظ


سبک زندگی


شبکه های مجازی در زندگی امروز، جایگاه خاصی یافته اند؛ اما سوالی که پیش می آید این است که این شبکه ها در خدمت کدام سبک زندگی اند؟ آیا بیشتر بر شاخصه های جوامع آخرالزمانی منطبقند و یا زمینه ظهور را فراهم می کنند؟!


دو دیدگاه نسبتا مخالف درباره کارکرد شبکه های مجازی در آخرالزمان مطرح است. بر اساس یکی از دیدگاه ها، ظهور و انقلاب حضرت مهدی (علیه السلام) جهانی است و بر این اساس نیازمند زیرساخت های جهانی است. صاحبان این دیدگاه ( ١)، از جمله به روایاتی استناد می کنند که درباره سیستم های پیشرفته ارتباطی در زمان قیام حضرت مهدی (علیه السلام) سخن می گوید:
«وقتی قائم ما قیام کند، خداوند چنان قوای بینایی و شنوایی به مومنان می دهد که از راه دور بدون واسطه او را دیده و سخن او را می شنوند.» (٢)

ولی دیدگاه دیگر به شبکه های مجازی و نقش گسترده ای که در زندگی امروز ایفا می کنند، خوش بین نیست. بر اساس دیدگاه دوم آخرالزمان عرصه تقابل شدید خیر و شر است و شبکه های در هم تنیده مجازی که به جزئی ترین نقاط زندگی انسان امروز نفوذ کرده است، ابزار هایی قدرتمند در اختیار شر است. 
در این زمینه از جمله، به روایت زیر استناد می شود:
«در آن زمان، فتنه ها چونان پاره‌های شب تاریک، شما را فرا می‌گیرد و هیچ خانه‌ای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمی‌ماند؛ مگر اینکه فتنه‌ها در آن داخل می‌شوند.» (٣)

وقتی قائم ما قیام کند، خداوند چنان قوای بینایی و شنوایی به مومنان می دهد که از راه دور بدون واسطه او را دیده و سخن او را می شنوند

بر اساس دیدگاهی که سیستم های ارتباطی پیشرفته و از آن جمله شبکه های مجازی را وسیله ای موثر در جهت نشر حقیقت و رساندن پیام شیعه به دورترین نقاط جهان می داند، فطرت انسان امروز، تشنه شنیدن حق است و این وسایل ارتباطی زمینه را فراهم می کند. از طرف دیگر این دسته به روایاتی که درباره کشف همه ی ٢٧ حرف علم در زمان ظهور است، استناد می کنند و پیشرفت علم از ٢ حرف به ٢٧ حرف را، دلیل دیگری برای نظر خود می دانند. این دیدگاه همچنین معتقد است، این که کار حضرت مهدی (علیه السلام) یک شبه اصلاح می شود، با کمک همین وسایل ارتباطی سرعت بخشیده می شود.
طبق این دیدگاه، عدالت اجتماعی، یعنی برخورداری یکسان مردم از خدمات اجتماعی و کاهش شکاف بین مردم و جوامع، که از پیامدهای اصلی این ابزارهاست که در خدمتاهداف عدالت گسترانه قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) است. صاحبان این دیدگاه همچنین معتقدند که این سیستم های پیشرفته برای از بین بردن فقر و گسترش علم مناسبند، همان گونه که حکومت جهانی حضرت مهدی (علیه السلام) در پی آن است.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۴۱
جواد کلثومیان

احادیثی درباره ی مسجد

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ب.ظ

رسول اکرم (ص) : " در تورات نوشته شده که خانه ی من بر روی زمین مساجد است. خوش به حال کسی که در منزلش تطهیر کند و سپس برای زیارتم وارد خانه ی من شود. صاحبخانه اکرام کند میهمان را. (بحارالانوار جلد 83 صفحه 383)

********************************

امام صادق (ع) : " هر کس برای عبادت خدا وارد مسجد شود ، خداوند او را از زایران خود قرار می دهد. پس بسیار به مسجد بروید تا بیش تر زایر خدا شوید. (بحارالانوار جلد 83 صفحه 384)

********************************

ساخت مساجد

امام صادق (ع) : " هر کس مسجدی بسازد ، خداوند برای او خانه ای در بهشت می سازد. (وسایل الشیعه جلد 86 صفحه 485)

********************************

امام صادق (ع) : " امام علی (ع) در خانه اش اتاقی به شکل مسجد ساخته بود که بسیار بزرگ نبود.(بحارالانوار جلد 76 صفحه 161)

********************************

ثواب نماز خواندن در مسجد الحرام و مسجد النبی

پیامبر اکرم (ص) به ابوذر غفاری فرمود : " نماز خواندن در مسجدم صدهزار نماز ثواب دارد و نماز خواندن در مسجدالحرام نیز معادل صدهزار نماز در غیر مساجد است.

********************************

رفتار ما در مساجد

پیامبر اکرم به اباذر فرمود : " ای اباذر! صدایت در مسجد بلند نباشد." ( سخن بیهوده نگو.)

********************************

مسجد را محل خرید و فروش قرار ندهید و از گفتن سخن باطل در مسجد بپرهیزید.(بحارالانوار جلد 77 صفحه 85)

********************************

رفتن به سوی مساجد و نشستن درآن ها عبادت است.

********************************

پیامبر اکرم (ص) : " هر کس برای خواندن نماز جماعت ، گامی به سوی مسجد بردارد ، آن گامش برابر 70 هزار ثواب دارد و درجه ی او را خداوند به نسبت این ثواب ها بلند گرداند. اگردر حال رفتن به مسجد بمیرد ، خداوند 70 هزار فرشته را وکیل می کند که برای او استغفار کنند." (بحارالانوار جلد 83 صفحه 384)

********************************

پیامبر اکرم (ص) به ابوذر : " خداوند تا زمانی که در مسجد نشسته ای ، برای هر نفست یک درجه به شما اعطا می کند و فرشتگان بر تو درود می فرستند ، و برای هر نفست 10 ثواب نوشته و 10 گناه از گناهانت پاک می شود.( بحارالانوار جلد 85 صفحه 206)

********************************

پیامبر اکرم (ص) : " نشستن در مسجد به انتظار نماز عبادت است ، تا زمانی که غیبت نکند."

********************************

پیامبر اکرم (ص) : " نشستن در مسجد برای سه چیز باشد: 1- خواندن نماز 2- یاد خدا کردن 3- پرسش علمی. "

********************************

نرفتن به مسجد

امام صادق (ع) : " مساجد در روز قیامت از همسایگانی که در آن جا نماز نمی خوانند شکایت می کنند. بحارالانوار جلد 83 صفحه 348)

********************************

امام صادق (ع) : " سه چیز در روز قیامت شکایت می کند : 1- مسجدی که خراب شده و کسی در آن نماز نمی خواند. 2- قرآنی که در جای مرتفعی قرار داده شده و خاک روی آن نشسته است. 3- دانشمندی که گرفتار بی خردان باشد.

********************************

امام علی (ع) : " همسایه ی مسجد ، در خانه اش نماز ندارد. (ثواب نمازش کم است ) مگر این که عذر شرعی یا عرفی (مثل مرض) داشته باشد . هر کس صدای اذان مسجد را بشنود ، همسایه ی مسجد است."


۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۲۱:۰۰
جواد کلثومیان

دعای توسل در مسجد موسی بن جعفر

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۳۷ ب.ظ

دعای توسل این هفته در مسجد موسی بن جعفر باحضور حجت السلام نجفی برگزار شد.

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۳۷
جواد کلثومیان

نماد های شیطان

سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۵۲ ب.ظ



۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۴ ، ۱۷:۵۲
جواد کلثومیان