منتظران ظهور

اللهم عجل لولیک الفرج

منتظران ظهور

اللهم عجل لولیک الفرج

جواد کلثومیان.21ساله.دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی مشهد(مرکز تربیت معلم).
محل سکونت .شهرستان تایباد.منطقه ی برق مزار.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ بنا بر اعلام گارد ساحلی و رسانه‌های ترکیه دست‌کم ۱۲ مهاجر سوری عازم یونان در اثر غرق شدن قایق‌هایشان در آبهای ترکیه جان باخته‌اند.

گارد ساحلی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این دو قایق که به طور مجزا از شبه جزیره بدروم عازم جزیره کوسِ یونان در دریای اژه بودند، بامداد روز چهارشنبه غرق شدند.

اجساد ۱۲ مهاجر از جمله پنج کودک و یک زن از آب گرفته شد و ۱۵ نفر نیز نجات پیدا کردند.

در این بیانیه آمده است گارد ساحلی با پشتیبانی بالگرد‌ها در حال جستجو برای یافتن سه مفقود دیگر این حادثه است.

رسانه‌های ترکیه با انتشار تصویر کودکی که در این حادثه جان باخته است، اعلام کردند اکثر این افراد ساکنان شهر کوبانی بودند که برای فرار از خشونت تروریست‌های داعش، سال گذشته وارد ترکیه شده بودند.

انتشار تصاویر کودک سه ساله سوری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

فعالان اجتماعی تصاویر دلخراش این کودک را که بر روی سواحل بودروم ترکیه افتاده است عنوانی برای رنج‌های پناه‌جویان سوری نامیدند.

روزنامه ایندپبندنت زیر این عکس نوشت: اگر عکس این کودک غرق شده موضع اروپا را در برابر مهاجران تغییر ندهد، چه چیزی تغییر خواهد داد؟

عکس‌های این کودک با هشتگ غرق شدن کودک بصورت گسترده‌ در توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، کودکی با بلوز قرمز و دوپای کوچک که موج‌ دریا آن را نوازش می‌دهد.

این عکس، تمام آوارگی سوریه را خلاصه می‌کند؛ سفرهای مرگ و قایق‌های رنج را. عکس، خشم هر بیننده‌ای را بر می‌انگیزد، خشم از جهانی که به نظاره نشسته است، از سازمان‌های ناتوان تا مجامع بین المللی که تکفیری‌های داعش و جبهة النصرة بیایند و جنایاتشان را علیه مردم مظلوم سوریه انجام دهند.

دولت ترکیه اعلام کرده گارد ساحلی این کشور در پنج ماه نخست سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۲ هزار مهاجر را در دریای اژه نجات داده که بیش از دو هزار و ۱۶۰ مورد آن مربوط به هفته گذشته است.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناه--ندگان اعلام کرد در سال جاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه جان باخته‌اند.

در همین حال، برآورد سازمان‌های امدادرسانی حاکی از آن است که در ماه گذشته میلادی روزانه حدود دو هزار نفر با استفاده از شناورهای پلاستیکی کوچک درصدد رساندن خود به جزایر شرقی یونان برآمده‌اند.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۱۶
جواد کلثومیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی